«Συμφωνούμε όλοι, κυρία Θέκλα…»

Το «Show Business» είναι από τις καλύτερες δουλειές του Αρκά, πρωτοδημοσιευμένη στο «Σχολιαστή» πίσω στα βαθιά ’80ς, πολυδιαβασμένη έκτοτε και συγκέντρωμένη κι αυτή σ’ εναν καλαίσθητο επιχρωματισμένο τόμο απ’ τις εκδόσεις «Γράμματα».

Για μάς ωστόσο που τη διαβάζαμε (από) τότε μέσα στο «ιστορικό της πλαίσιο» (μετάφραση: σκατά, πέρασαν τόσα χρόνια;) η σειρά χαρίζει έξτρα επίπεδα αστείου που απ’ ό,τι ανακάλυψα οι νεότεροι αναγνώστες αγνοούν. Έρχομαι το λοιπόν να γεφυρώσω το ιστορικό τούτο κενό, προσφέροντας δύο παραδείγματα του πως η σειρά συχνά-πυκνά παρακολουθούσε την πραγματική καλλιτεχνική επικαιρότητα της εποχής!

 Case no 1: «Συμφωνούμε όλοι κυρία Θέκλα»

Μη μου ζητήσετε να θυμηθώ ακριβή ημερομηνία, αλλά τέλος πάντων είναι περίπου αρχή κυκλοφορίας του ελληνικού Playboy, το οποίο ομολογουμένως είχε ξεκινήσει δυναμικά, με άρθρα που διαβαζόσαντε, και φωτογραφίσεις που ήθελε αρκετή διαστροφή για να τις χαρακτηρίσεις «wanking material» (Πωλίνα; Ντενίση; Λάσκαρη; you name it). Η έκπληξη ωστόσο ήταν η γυμνή φωτογράφιση της (αγαπημένης μου) Δήμητρας Γαλάνη.

Λίγο μετά, ο Αρκάς σχολιάζει στο κόμικ το δρώμενο, μην παραλείποντας στην τελική ατάκα να κλωτσήσει ‘εξτρα στα @@ και τη θεωρητική υποστήριξη της φωτογράφισης. Enjoy:

Case no 2: «Οι τρίχες θα μοιραστούν στους θαυμαστές μου»

Διονύσης Σαββόπουλος. Ο Σαββόπουλος χωρίζεται σε δύο οντότητες, που περιγράφονται γλαφυρά από το στίχο του «κείνο που με τρώει, κείνο που με σώζει, είναι που ονειρεύομαι σαν τον καραγκιόζη». Σε ίσες ποσότητες ονειρεύομες και καραγκιόζης, ο Σαββόπουλος τίμησε τη δεύτερη ιδιότητά του με τον αλησμόνητο δίσκο «το Κούρεμα», ίσως όχι τη μοναδική, αλλά πάντως την πιό αξιομνημόνευτη στιγμή που το κοινό του αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τρίχες.

Στον απόηχο του ιστορικού γεγονότος, η θιασάρχης Θέκλα λειτουργεί και πάλι σαν την κράζουσα φωνή του κομίστα:

Καλή έξτρα απόλαυση!

Advertisements

8 Σχόλια to “«Συμφωνούμε όλοι, κυρία Θέκλα…»”

  1. Кроткая Says:

    Μα, τι να λέμε τώρα, είστε ζωντανή ιστορία!

  2. Νέστορας Says:

    ευχαριστώ, δεν τα ήξερα τα ιστορικά από πίσω!

  3. Anastasia P Says:

    Όλοι συμφωνούμε, κε. Δερβενιωτη, ότι αυτή η φωτογραφία της Γαλάνη, με το στριπακι της Θεκλας απο κάτω, θα έπρεπε να είναι η Χριστουγεννιάτικη κάρτα που κρέμεται απο κάθε τζάκι καλής οικογενείας.

  4. ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ Says:

    Kι εγώ δεν ήξερα το παρασκήνιο!

  5. ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ Says:

    Καλή χρονιά Σπύρο!

  6. Narrator Says:

    χαχαχαχα αλήτη! :mrgreen:
    Σου βρίσκεται καμία φωτό της Ντενίση;

  7. Νίκος Σταμπάκης Says:

    Πολύ καθυστερημένα, αλλά τώρα το είδα… Το πρώτο στριπ του Αρκά πράγματι αναφέρεται στο Playboy, αλλά είναι εμπνευσμένο από την πρόσφατη τότε φωτογράφιση της Ζωής Λάσκαρη (1985), και μάλιστα αρκετά ευθέως: η τρίτη από τις πόζες της Θέκλας ήταν πανομοιότυπη με μία (διάσημη τότε) της Λ. (την οποία πάντως δεν ειρωνευόταν ο Αρκάς, καθώς δύσκολα θα χαρακτηριζόταν φάλαινα–το γελοίο της υπόθεσης έγκειται μάλλον στις pretensions της Θέκλας). Η Γαλάνη δεν είχε ακόμη κάνει τη φωτογράφιση (αυτό συνέβη το 1987) και αποκλείω να βρισκόταν στο μυαλό του Αρκά. Το δε ξύρισμα της Θέκλας προηγήθηκε κατά αυτού του Σαββόπουλου (1989, όταν το Show Business είχε κλείσει τον κύκλο του).
    Επίσης, η Ντενίση δεν φωτογραφήθηκε ποτέ στο Playboy, γυμνή τουλάχιστον (ξεχάσατε όμως τη Μαίρη Χρονοπούλου και τη Μάρω Κοντού).

  8. Νίκος Σταμπάκης Says:

    *προηγήθηκε κατά πολύ αυτού του Σαββόπουλου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: