(Τ)σόκλης

Αναπάντεχο (;) κουρνιαχτό ξεσήκωσε ένα απόσπασμα εκπομπής της ΝΕΤ αφιερωμένης στο ζωγράφο Κώστα Τσόκλη, ο οποίος αισθάνθηκε την ανάγκη να τοποθετηθεί στο θέμα του βιασμού:

Όπως ήταν αναμενόμενο (για όλους εκτός ίσως από τον ίδιο το ζωγράφο) οι περισσότεροι ζητήσανε τη λευκόκομη κεφαλή του στο καλό σερβίτσιο, αρκετοί ανακατέψανε δια της συλλογικής ευθύνης και την κόρη του, ενω βρέθηκαν και κάποιοι ελάχιστοι να «αναλύσουν τας γραφάς» και να πούνε ότι στην πραγματικότητα υψιπετή θέματα λεπτού ερωτισμού ήθελε να θίξει, και απλώς έτυχε να εκφραστεί λεκτικά ως Παπαχρόνης on steroids. A ναι, και φυσικά κι οι απαραίτητοι «πουντοκράτες» («πουν’ το κράτος; πουν΄το κράτος;») να αναρωτιούνται γιατι η κρατική «που την πληρώνουμε απ’ την τσέπη μας» δεν θυμήθηκε την ΥΕΝΕΔ πρόγονό της και να τον λογοκρίνει χωρίς σάλιο.
Μερικές σύντομες παρατηρήσεις πριν περάσουμε στο ζουμί:
A. Είναι από τις λίγες περιπτώσεις όπου οι υστερικοί αλαλαγμοί του πλήθους είναι απόλυτα δικαιολογημένοι. Και λίγα του σούρανε. Και το να τα σούρνεις σε κάποιον ΔΕΝ είναι λογοκρισία και φίμωμα όπως κάποιοι πονηροί το παρουσιάζουν.
Β.Η «συλλογική ευθύνη» γενικά gets frowned upon απ’ την εποχή των Ναζί και δώθε, οπότε αφείστε την έρμη την κόρη του ήσυχη, δόξα τω θεώ δίνει ολόδικές της αφορμές για χώσιμο, δεν είναι ανάγκη να χρεώνεται και τις προγονικές.
Γ. Δεν ξέρω για σας, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι πιάνουν τόπο τα λεφτάκια μου όταν σε πανελλήνια εμβέλεια αυτοεκτίθεται ως προς το τι κουβαλάει στο κεφάλι του ένας κρατικοεπιδοτούμενος καλλιτέχνης. Το βρίσκω και καρμικά σωστό αν θέλετε.
Στην ουσία τώρα του θέματος: Κανονικά θα έπρεπε κανείς να δείξει κατανόηση. Είναι αρκετά ασφαλές να υποθέσει κανείς ότι όλη αυτή η κακοχωνεμένη συλλογιστική του Τσόκλη είναι απλά η έκφραση αγωνίας ενός θνήσκοντος ερωτισμού. Σε μετάφραση για τους λιγότερο λόγιους: «απαξ και φτάσεις στην ηλικία που δε σου σηκώνεται, γάμησέ τα: αναγκάζεσαι να εκστομίζεις παραλλαγές του «το λέει ακόμα η περδικούλα μου».
Κατάσταση που θα ήταν για λύπηση, αν δεν είχαμε να κάνουμε από έναν προβεβλημένο εκπρόσωπο του καλλιτεχνικού κατεστημένου, γεγονός που γεννά ένα δύο προβληματάκια κοινωνικής, αισθητικής και φιλοσοφικής φύσεως.
Ξεπεταμε ελαφρά τη φιλοσοφική («κατοχύρωση του δικαιώματος του Ισχυρού να πατά τον αδύναμο») και την κοινωνική («κι όλο αυτό εκφρασμένο απ΄ το επιδραστικότερο μέσο») για να σταθούμε στο ουχί ελάσσων αισθητικό (στο κάτω κάτω για την ιδιότητα του καλλιτέχνη διαθέτει δημόσιο βήμα ο κ. Τσόκλης).
Η εξιδανικευμένη αυτή παρουσίαση του βιασμού προδίδει έναν άνθρωπο που δεν έχει ιδέα για την πραγματικότητα του βιασμού. Ούτε καν. Ούτε απ’ έξω. Το πλησιέστερο που θα έχει έρθει θα είναι κανένας αρχαιοπρεπής πίνακας με Σάτυρο και Νύμφη. Και έπλασε μια αφήγηση που ίσως είναι οκ να εκφράζεις στην εύπορη φιλότεχνη παρέα σου στη Ράτκα για να αποσπάσεις το πνιχτό γελάκι κάποιας ξαναμμένης ενζενί.
Πέρα από την άγνοια κινδύνου του να εκφράζεις τέτοιες ιδέες εκτός του μικρόκοσμου που στήνεις στο κεφάλι σου για τον αυνανισμό σου, τίθεται και το θέμα τι σκατά τέχνη μπορεί να παράγει ένα τόσο μονωμένο, εκτός επαφής με τον πραγματικό κόσμο πνεύμα.
Το παρακάτω απόσπασμα είναι μια ευγενής προσφορά της (ακόμα) κάπως πιό «street» τέχνης των κόμικς: το απόσπασμα είναι από το «Widowmaker», όπου η Ανναμπέλα, σύζυγος μαφιόζου, πείθει την αδελφή της Τζένυ να παντρευτεί το διάδοχο μαφιόζο Τιμ, παραλείποντας να της πεί ότι πρόκειται για τελειωμένο σαδιστή. Ας δούμε λοιπόν «τι ωραίο πράγμα είναι η επίθεση». Κύριε Τσόκλη, παρακαλώ την προσοχή σας:


«δεν είναι ωραίο πράγμα η επίθεση βρε παιδί μου;»

19 Σχόλια to “(Τ)σόκλης”

  1. Snowball Says:

    Συχνότατα η βία και οι διάφορες παθογένειες συγκινούν τους διάφορους «διανοουμένους» στην αγωνιώδη τους προσπάθεια να το παίξουν avant-guarde και να προκαλέσουν…

    Ίσως ο κύριος (Τ)σόκλης να απολαμβάνει την «επίθεση» στο μαραμένο του μόριο, ηδονιζόμενος με τη γιούχα που τρώει, άλλωστε δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα μωρό μου… 😉

  2. spi_der Says:

    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να καταπιάνεσαι με τη βία. Αλλά θέλει ειλικρίνεια κ κοχόνες. Ο Αλαν Μούρ στο «From Hell» βούτηξε στα σκατά και ανέσυρε διαμάντια. Ο παππούς εδώ απλώς βούτηξε στα σκατά και τράβηξε μαλακία.

  3. head charge Says:

    Νομίζω επίσης πως ανάμεσα στις απόψεις του για τα «θύματα βιασμού που προκαλούν» και σε εκείνες για την οικονομική κρίση υπάρχουν αρκετά κοινά σημεία.

  4. μαύρα μεσάνυχτα Says:

    Ανάθρεψε τον ποντικό να φάει και το σακκί σου λεει ο λαός. Έτσι δείχνει ο Τσόκλης απαίδευτος, ποντίκος της τέχνης ενα πράγμα [προσωπική εκτίμηση]. Οι δηλωσείς του απλώς αναδυκνείουν την χοντροκόμενη σκέψη του. Ευχαριστουμε κ. Δερβενιώτη μας.

  5. HappyHour Says:

    Δεν τον συμπαθούσα που δεν τον συμπαθούσα ως καλλιτέχνη, τώρα δεν τον συμπαθώ και ως άνθρωπο. Αυτή η εκπομπή πότε έπαιξε, πρέπει να είναι σχετικά παλιά γιατί μου φαίνεται κάπως νέοτερος, δεν ξέρω ίσως να κάνω και λάθος.
    Και δεν είναι αναχρονιστικό ότι τον βιασμό τον προκαλεί η γυναίκα; Όπως λέγανε παλιά «ε ναι μωρέ, τα θέλε κι αυτηνής ο κώλος της», νόμιζα πως είχαν ξεπεραστεί αυτές οι αντιλήψεις… (και προφανώς επείδη είμαι γυναίκα και με «αγγιζει» περισσότερο το ζήτημα του βιασμού, ήθελα να ήξερα αν αυτουνού του επιτίθετο κάποιος να τον βιάσει θα το έβρισκε εξίσου γοητευτικό; για να μην πω για καμια εγγονη του αν έχει…)

  6. spi_der Says:

    αν επληροφορήθην σωστά, η εκπομπή πρέπει να είναι δεκαετίας. Απλά τότε δεν υπήρχαν μπλόγκς και φέησμπουκ 🙂

  7. Rodia Says:

    Πολύ καλο ποστ 🙂
    Νομιζω οτι ξεσηκωσε αντιδρασεις κυριως εκεινων που σκεφτονται τα ιδια.
    …πραγματι, για λύπηση είναι.. θλιβερο να λενε/σκεφτονται παρομοια ανθρωποι που -υποτιθεται ότι θα έπρεπε να ηταν- πνευματικοι και χρησιμο ειναι να ξεσκεπαζονται.

  8. Tweets that mention (Τ)σόκλης « Derveniotis’s Weblog -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by HearNothing, Antonis Gazakis. Antonis Gazakis said: (Τ)σόκλης http://bit.ly/98EsfB Σπύρο Δερβενιώτη,Respect! […]

  9. imwrong Says:

    Υπάρχει μια πιθανότητα ο κ. Τσόκλης να αντλεί την έμπνευσή του από το «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι» – οπότε καταλαβαίνετε…

  10. εξαδάκτυλος Says:

    Punisher… extreme εκδοχή, αλλά του έχω ιδιαίτερη εκτίμηση…

    την καλησπέρα μου

  11. Maria Says:

    Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις απόψεις του κ. Τσόκλη και για τους παιδεραστές. Μήπως είναι τα παιδιά που φταίνε και προκαλούν ; (!)
    Οι απόψεις του δεν είναι αναρχικές ή διαφορετικές, απλά στερούνται ανθρωπισμού.
    Ειλικρινά, λυπάμαι που θεωρείται ένας από τους πνευματικούς μας ηγέτες. Είναι κρίμα

  12. geokalp Says:

    είναι αστείο αλλά τέτοια επιχειρήματα είχαν οι βιαστές σε μια παλιά ταινία με τη Τζούντι Φόστερ (Η κατηγορούμενη, 1989-http://en.wikipedia.org/wiki/The_Accused_%281988_film%29)
    πόσο πίσω είμαστε σε λυμένα θέματα…

  13. maria-electra Says:

    e l e o s !

  14. ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ Says:

    Διάβασα κάτι φοβερό στη σημερινή εφημερίδα, για μια ομάδα 5 γυναικών στη Γαλλία (οι 3 ανήλικες) που επιτέθηκαν και βίασαν μια 29χρονη με διάφορα αντικείμενα (!! ) επειδή λέει η 29χρονη «έφαγε» τον γκόμενο της μιας από τις 5. Τι γνώμη θα είχε για τα …ρούχα τους ο κ. Τσόκλης άραγε;

  15. Μαύρο πρόβατο Says:

    Δεν είναι Εμπειρίκος όποιος θέλει…

  16. tulpoeid Says:

    Λοιπόν Σπύρο πραγματικά έχω βαρεθεί να σχολιάζω συχνά-πυκνά στα ποστς σου και να λέω τι ωραία που τα λες. Είναι απίστευτο όμως το πόσο εύστοχα τα θέτεις, χωρίς καμία έκπτωση, χωρίς καμία βιαστική αναγωγή και χωρίς να χαθεί καμιά πτυχή. Πιστεύω ότι η κλίση σου στο σχολιασμό και το blogging «αδικείται» από το ταλέντο σου στα κόμικς.

  17. spi_der Says:

    Πλήζ, όχι άλλα κοπλιμέντα. Έτσι γινεσαι χωρίς να το καταλαβαίνεις «εθνικό κεφάλαιο» και εκστομίζεις πίπες απ’ το Υψηλό σου Κάστρο

  18. tulpoeid Says:

    Χα χα, να δω μπλόγκερ σκιτσογράφο με προοδευτικές απόψεις να γίνεται εθνικό κεφάλαιο και τι στον κοσμο…

  19. otaqi Says:

    Θα σταθώ σε σημείο της συνέντευξης του (βλ, head charge ανωτέρω).

    «Η πολιτική με ενδιαφέρει διότι αποτελεί καθοριστικό στοιχείο της ύπαρξης μας. Δεν ακολούθησα όμως τον δρόμο της διότι δεν είχα την ικανότητα και κατά συνέπεια υφίσταμαι την κοινοβουλευτική δικτατορία και τους εκλιπαρώ να μη μου χαλάσουν τη ζωή. Οίκτο ζητάω, όχι δικαίωση. Διαπιστώνω πως όσο περνάει ο καιρός παίρνω θέση μέσα από τη δουλειά μου.»

    1ον: Η επαιτεία οίκτου πολιτική στάση?
    2ον: Εστω και έτσι είναι συνεπής λοιπόν με την κοινωνική του στάση απέναντι στον βιασμό?

    Μαλακίες που λέει και ο Μητσοτάκουλας στην Ελληνοφρένεια…

Αφήστε απάντηση στον/στην spi_der Ακύρωση απάντησης