«Ι’d like to have an argument, please!»

Ως γνήσιο τεκνό του Διαφωτισμού, της Πολιτισμένης Δύσης και της Δημοκρατίας, πίνω νερό στο όνομα του Πλουραλισμού. Όλες οι πλευρές πρέπει να ακούγονται, και μετά ως Ωριμοι Πολίτες ψύχραιμα επιλέγουμε την άποψη που μας πείθει.
Επειδή λοιπόν φαντάζομαι ότι κι εσείς που με διαβάζετε είσαστε εξ ίσου νηφάλιοι κι όχι τίποτα μονοκόμματοι δογματίλες, (είδατε πως εκοψα ξαφνικά και υπούλως τα κεφαλαία;), παραθέτω κάτωθι δύο αντιθετικές προσεγγίσεις της αυτής πραγματικότητας.
Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Aπόσπασμα «α» το λοιπόν:

« Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης καλά καλά δεν είχε ακόμα εγκατασταθεί στο υπουργείο Προστασίας Πολίτη (πρώην υφυπουργείο Δημόσιας Τάξης). Καλυμμένοι με κουκούλα, καμιά εικοσαριά βίαιοι τύποι (αναρχικοί; μπαχαλάκηδες; χαβαλέδες; χούλιγκαν;) βγήκαν στην οδό Σόλωνος, μέρα μεσημέρι, την Τρίτη 6 Οκτωβρίου, έκαναν ντου και έσπασαν βιτρίνες μαγαζιών και τζαμαρίες τραπεζών, πριν εξαφανιστούν στην ανωνυμία του πλήθους.

Το ίδιο βράδυ, αστυνομικές δυνάμεις χτένισαν τα Εξάρχεια. Μπήκαν και σε δρόμους που, συνήθως, δεν μπαίνουν φανερά αστυνομικοί, στη Μεσολογγίου, ας πούμε, για την οποία διεκδικείται ένα ιδιότυπο άβατο, ένα καινούργιο άσυλο. Έκαναν προσαγωγές και συλλήψεις – όταν διαπίστωσαν παραβατικές συμπεριφορές.
Είναι προφανές ότι ήταν επίδειξη πυγμής, οι κομ-ιλ-φο ευαισθησίες μιλούν για αυταρχισμό. Να το δεχτούμε, οι αστυνομικοί ίσως και να επέδειξαν αυταρχισμό. Το έκαναν εκείνο το βράδυ, το επανέλαβαν και τα επόμενα, για προφανείς σκοπούς: για να δηλώσουν ότι τα Εξάρχεια δεν είναι γκέτο, ανήκουν εξίσου στο «χώρο» και στους άλλων ιδεολογικών τοποθετήσεων πολίτες. Είναι τμήμα της Αθήνας, έχει μόνιμους κατοίκους, επισκέπτες, δεξιούς κι αριστερούς, φιλελεύθερους και κομμουνιστές, αναρχικούς και απολιτίκ. Και πρέπει να μπορούν να συνυπάρχουν όλοι, ανεξαρτήτως τι πιστεύουν, πώς είναι ντυμένοι, αν ακούν Μαντόνα, Μητροπάνο ή Clash, είτε Φλοράλ πηγαίνουν είτε Νοσότρος είτε κάθονται σπίτι τους είτε κάθονται στα παγκάκια είτε είναι Έλληνες, Αφγανοί, Αλβανοί, Αμερικανοί…

Μερικοί κύκλοι επιθυμούν τα Εξάρχεια φυτώριο «των ανθών του κακού». Ας ανθήσουν, αλλά όχι σε βάρος της ποικιλομορφίας της κοινωνικής ζωής που τα έκανε, το πάλαι ποτέ, την πιο ζωηρή περιοχή της πρωτεύουσας. Ούτε σε βάρος στοιχειωδών κατακτήσεων του ελεύθερου ανθρώπου: το δικαίωμα στην επιχειρηματικότητα, στην κοινή ησυχία, στη διαφορετική άποψη είναι στοιχειώδη δικαιώματα των πολιτών σε κανονικές κοινωνίες.Αν όμως το δικαίωμα στην επιχειρηματικότητα, στην ασφάλεια της περιουσίας ή στην κοινή ησυχία διαταράσσεται, το κράτος πρέπει να το εγγυηθεί στους πολίτες του, γι’ αυτό πληρώνουν φόρους. Και σύμφωνα με τους κανόνες του κοινωνικού συμβολαίου, αρμόδιες για την προστασία αυτών των δικαιωμάτων είναι οι αστυνομικές αρχές. Γιατί, λοιπόν, είναι παράξενο που περιπολούν αστυνομικοί στα Εξάρχεια;

Παράξενο είναι που δεν περιπολούσαν συστηματικά τόσα χρόνια. Παράξενο είναι, δηλαδή, που άφησαν τα Εξάρχεια στα χέρια παράξενων ομάδων, που κραδαίνουν τη δική τους εξουσία, μια εξουσία βίαιη ακόμα κι αν η βία τους βαφτίζεται «ιδεολογική βία». »

Ο αντιλογος απ’ το απόσπασμα «β»:

«Iσως γιατί μία φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις, ίσως γι’ αυτό η ποινικοποίηση στάσεων, συμπεριφορών και πολιτικής πρακτικής των ανθρώπων που ζουν και κινούνται στην Ελλάδα του σήμερα αρχίζει να μη στηρίζεται στις μαρτυρίες των ανθρώπων που καλούνται να στηρίξουν ή να ανατρέψουν το κατηγορητήριο των μαρτύρων. Ισως, γιατί οι λέξεις έχουν γίνει κουραστικές ακόμη κι όταν αφορούν το λογοκρατούμενο δίκαιο και την απονομή του, ίσως γι’ αυτό οι ανάγκες της αστυνόμευσης και της ‘διαφύλαξης της τάξης’, η ανάγκη απόδειξης και τιμωρίας της ενοχής προσφεύγει πλέον στην τεχνολογική πρόοδο. Η αστυνόμευση χρωστά πολλά στη νέα τεχνολογία.
Κάμερες παντού, στην υπηρεσία του θεσμισμένου μηχανισμού καταδόσεων και τώρα θα δείτε και το πιστεύουν οι αφελείς που φοβούνται ότι τα ναρκωτικά είναι ένα αδηφάγο τέρας και, δεν πάει στο καλό, τι γυρεύουν οι φιλήσυχοι άνθρωποι στην πλατεία Εξαρχείων, κάμερες παντού, όλους θα τους εξαρθρώσουμε, όλοι είναι ύποπτοι, όλοι είναι ένοχοι κι η ελευθερία έχει όρια, όλοι μέσα, στην πυρά οι μάγισσες του καιρού μας κι όσοι μείνουμε, επιτηρούμενοι από την πάλλευκη και άσπιλη Ελληνική Αστυνομία θα μπορούμε να τρέχουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ σε ένα ατέρμονο, αδυσώπητο κυνηγητό του επιούσιου και της γενικότερης ευμάρειας υπό την προστασία της ηλεκτρονικής, της νέας τεχνολογίας, του άγρυπνου ματιού της αστυνομικής κάμερας..
Δεν έχουμε τίποτα με τις κάμερες. Λατρεύουμε τον κινηματογράφο στον οποίο είναι απαραίτητες. Δεν έχουμε τίποτα με τη νέα τεχνολογία – ίσα ίσα, πιστεύουμε στις δυνατότητες που μας παρέχει. Ομως, τούτες τις κάμερες που τις έβαλαν για να ελέγχουν τις κινήσεις μας, τούτες τις κάμερες πρέπει κάποιοι να τις σπάσουν»

Όπως είπαμε, θα ακολουθήσει συζήτηση: ποιός απ’ τους δύο αρθρογράφους σας έπεισε;

Υ.Γ. Για να είναι η κρίση ανεπηρέαστη, έχουν επίτηδες (προς το παρόν) αφαιρεθεί τα ονόματα των συντακτών. Όσοι αισθάνονται «δυνατοί λύτες» μπορούν να προσπαθήσουν να τα μαντέψουν. Πλούσια δώρα στους νικητές!

Advertisements

14 Σχόλια to “«Ι’d like to have an argument, please!»”

  1. espοir - надежда Says:

    Τείνω να συνταχθώ με το «οι κάμερες να μείνουν στον κινηματογράφο» για λόγους αρχής … αλλά μπορεί να έχω άδικο.
    Είναι τρομερή ειρωνία της τύχης ότι η ΕΛΑΣ (και οι εντολοδόχοι της) έχει εκτεθεί ανεπανόρθωτα από τις κάμερες που έχει βάλει για να παγιδεύσει άλλους ή για «διασκέδαση» (κάμερες κινητών). Π.χ. υπόθεση «ζαρντινιέρα» ή το γνωστό χαστουκοπατιρντί με τους δυο αλλοδαπούς μες στο τμήμα, για να αναφέρω δύο από τις πλέον χτυπητές περιπτώσεις.

  2. otaqi Says:

    Καλά το πρώτο είναι του Λιάκου μάλλον (του πολυδιαφημισμένου είναι η αλήθεια από την αράχνη – κάτι πρέπει να σου χει κάνει αυτός), το δεύτερο είναι ολών μας.
    Θα το ρίξω στους φιλοξενούμενους (διπλο) και όχι επειδή το έβαλες επίτηδες τελευταίο για να μας μείνει αλλά γιατί:
    α. ο εντός έδρας προσπαθεί να δικαιολογήσει την από πάνω προς τα κάτω βία και τολμώ να πω την υποστηρίζει και προτρέπει σ’αυτήν (ποιούς αλήθεια;αγανακτησμένους πολίτες;) συγκαλυμμένα είναι η αλήθεια (με comme il faut τρόπο) και μάλιστα βία προς ανθρώπους.
    ο φιλοξενούμενος (ως προς την σειρά παράθεσης, ο οποίος μάλλον παίζει εντός έδρας κατά τα λοιπά) είναι πιο ντόμπρος και προτρέπει προς κάποια μορφή βίας προς αντικείμενα όμως και ξεκάθαρά, ντόμπρα.
    β.Διαισθητικά προτιμώ εξυπνάδες του τύπου «Δεν έχουμε τίποτα με τις κάμερες. Λατρεύουμε τον κινηματογράφο στον οποίο είναι απαραίτητες» από αυτές του άλλου τύπου «Μερικοί κύκλοι επιθυμούν τα Εξάρχεια φυτώριο «των ανθών του κακού». Ας ανθήσουν, αλλά όχι σε βάρος της ποικιλομορφίας της κοινωνικής ζωής…», είναι θέμα αισθητικό.

    φτου μεγάλο βγήκε και δεν έγραψα ούτε τα μισα απ’αυτά που ήθελα, τα γραψα όμως γρήγορα…φώτα-κάμερα-πάμε.

  3. spi_der Says:

    otaqi βαδίζεις σε πολύ καλό μονοπάτι (σου υπόσχομαι καλή ανατροπή στα αποκαλυπτήρια ωστόσο). espoir κι εσύ καλά το πήγες.Κeep them coming, people!

  4. Servitoros Says:

    Ο αρθρογράφος είναι ίδιος και στα δυο κείμενα, το όνομα του δεν θα το πώ, αλλά ανήκει σ’αυτούς που ο Σεβαστάκης κατέταξε ως «νέους φιλελεύθερους». Δωράκι ευχαριστώ δεν θέλω, θα παρακαλούσα όμως τον spi_der να δωρίσει τα πλούσια δώρα για την αγορά φαρμάκων για την αντιμετώπιση του συνδρόμου πολλαπλής προσωπικότητας του αρθρογράφου, γνωστό στην Ελλάδα ως το σύνδρομο της κωλοτούμπας ή συνδρόμο όπου φυσάει ο άνεμος πάω.

  5. otaqi Says:

    Ο σερβιτόρος να πούμε μεταμορφώθηκε σε bitch-torrent και θα φύγουμε στο ημιχρόνιο…
    (το σχόλιο να σβηστεί πάραυτα, αλλά θα σκαγα αν δεν το ‘λεγα)

  6. spi_der Says:

    @servitoros: A, βλέπω οτι γνωρίζε(σ)τε.
    @otaqi: Α, βλέπω ότι γνωρίζεστε.

  7. Servitoros Says:

    Αινιγματικό το σχόλιο, γνωρίζω τον αρθρογράφο των δυο κειμένων, τον otaqi δεν τον γνωρίζω, με εσένα spi_der έχουμε γνωριστεί και εκτός δικτύου.

  8. Servitoros Says:

    Και για το γνωρίζω τον αρθρογράφο των δυο κειμένων εννοώ ότι αναγνώρισα ποιός είναι από τα κείμενα του, προσωπικά δεν τον γνωρίζω και ούτε το προσδοκώ, τα κείμενα του μου προκαλούν τάσεις εμετού οπότε λέω να αποφύγω τα χειρότερα με face to face γνωριμίες.

  9. Νεκτάριος Χρυσός Says:

    Εγώ από όλη τη συζήτηση κρατάω το «χαστουκοπαντιρντί» που πολύ με άρεσε.

    (Τους αρθρογράφους δεν τους γνωρίζω, αλλά τείνω να συνταχθώ με το σερβιτόρο, μάλλον πρόκειται για «Αγίου Κωλοτούμπα το ανάγνωσμα, πρόσχομεν…»)

  10. spi_der Says:

    Servitore, δεν ήτο ανιγματικό το σχόλιο, παιχνιδιάρικο ήταν, για να είναι ασορτί και με το πόστ αλλωστε! Ας δούμε κανα δύο σχολιάκια ακόμα,και μετά «the winner iiiiis…»

  11. HappyHour Says:

    And the winner wasss????

  12. vasvas Says:

    Γιατί είναι κωλοτούμπας ειδικά από αυτά; Μπορεί να είσαι κατά των καμερών στους δρόμους και υπέρ των περιπολιών.

  13. spi_der Says:

    Μα ναι, αλίμονο, ας είμεθα ευρύχωροι στις αποχρώσεις του γκρίζεου.Μπορεί κάποιος να τους θεωρεί «μπάτσους γουρούνια» αλλα όχι και «δολοφόνους» ή «μπάτσους δολοφόνους» αλλά όχι «γουρούνια» κι έτσι να είναι και υπέρ και κατά της αστυνομοκρατίας, χωρίς πρόβλημα συνείδησης.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s