40 περιστροφές γύρω απ’ τον ΄Ηλιο αργότερα…

bi1 «Στρογγυλή επαίτειος».Στρογγυλότερη αν την δείς σαν το μισό του προσδόκιμου ζωής.
Εξωτερικά, είναι μια μέρα σαν τις άλλες.Εσωτερικά, βάσει του (κατά κανόνα) αυθαίρετου τρόπου που έχει ο χόμο σάπιενς να εξατομικεύει το χρονο μολύνοντάς τον με χαρακιές, αλλάζω πίστα, και επισήμως γίνομαι «too old to rock n’ roll».
Σχετικά και αυθαίρετα όλα.Παλιότερα ας πούμε, έλεγα ότι «γεννήθηκα τη χρονιά που ο άνθρωπος πήγε στο φεγγάρι». Για το εγγύς μέλλον θα λέω «γεννήθηκα εν μέσω χούντας».Μιας χούντας, που όπως λέει κι ο Γιάννης Καλαϊτζής, «40 χρόνια αργότερα παραμένει εφτά ετών».Όπως το πάρει κανείς, με όποιο γνώμονα επιλέγει, ανάλογο αποτέλεσμα θα πάρει. Your focus determines your reality.
Το είχα διαβάσει δε θυμάμαι που, ότι οσο πιό νέος και αδαής ο δημιουργός, τόσο πιό «fantasy» είναι τα elements των έργων του, κι όσο μαθαίνει πως λειτουργεί ο κόσμος, τόσο τείνει στο ρεαλιστικό και γήινο.
Ισχύει (στην περίπτωσή μου πάντως σίγουρα).Απο τα διαστημόπλοια και τα έπη της εφηβείας, στην κοινωνική και πολιτική σάτιρα.Απο το φεγγάρι στη χούντα.
Στα βασικά του ωστόσο ο άνθρωπος δεν αλλάζει.Τα δύο βιβλία που είχα στη βαλίτσα μου το καλοκαίρι ήταν το «the file» και το «bad astronomy».Aνατολική Γερμανία και φασματογραφία των ‘Αστρων. Σκοτεινή ύλη και σκοτεινή ιστορία. Η χούντα και το φεγγάρι.
Ορίζοντας αυθαίρετα τις χρονιές που τελειώνουν σε -9 ως κοσμογονικές, περιμένω το Καινούργιο.
Σαράντα χρόνια αργότερα, παραμένω εφτά ετών.

4 Σχόλια to “40 περιστροφές γύρω απ’ τον ΄Ηλιο αργότερα…”

  1. Snowball Says:

    Πολύχρονος, με υγεία!!!

    Υ.Γ. Τι ολοστρόγγυλη φάτσα!!! 😆

  2. skolotourou Says:

    ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ!! Περίμενε, έχω και το κατάλληλο ποίημα για σένα…

  3. skolotourou Says:

    Αυτό από τον φίλο μου τον σατιρικό ποιητή Στιχάκια

    http://stixakias.wordpress.com/page/2/

    που πέρσι βρέθηκε στην…ίδια κατάσταση με σένα!

    Απόψε μου κρεμάσανε λεζάντα
    «Καλά σαράντα»

    Γεννήθηκα το εξήντα οχτώ σε ένα νησί
    Μόλις με είδε η μάνα μου προτού καν με φιλήσει
    Το μαιευτήρα ρώτησε με τη φωνή μισή
    «Γιατρέ πείτε μου σας παρακαλώ, θα ζήσει;»

    Αδύνατο, κακόμοιρο, πλάσμα καχεκτικό
    τόσο, που όταν χρειάστηκε μια ακτινογραφία
    είπε ο γιατρός στους δυο γονείς: «Το έξοδο περιττό
    φέρτε, αν έχετε, μια απλή φωτογραφία…»

    Μεγάλωνα και ήμουνα ο πρώτος στο σχολείο
    κι ενώ όλοι περίμεναν να μπω σημαιοφόρος
    το ξέκοψε ο Διευθυντής λέγοντας: «Ούτε αστείο!
    Λίγο αν φυσήξει ο βοριάς θα γίνει αεροπόρος!»

    Στα πάρτυ δε χορεύανε μαζί μου ούτε οι μόνες
    Θέριζα το όχι που δεν ξέρω πότε το ‘σπειρα
    Και πώς να αντέξω που κοχλάζανε οι ορμόνες
    κι ήταν το κούτελο γεμάτο με καυλόσπυρα…

    Κι αφού χορούς δε χόρευα, να βλέπω μου αρκούσε
    (Μετά έγραφα ποιήματα εγώ στην ομορφιά τους)
    Ο λόγος που δε με ήθελαν; Μάλλον τις ενοχλούσε
    που η μεγάλη μύτη μου σκάλωνε στα βυζιά τους

    Στα δεκατέσσερα ξεκίνησα τσιγάρο
    -ήμουν κι εγώ ένα πρώιμο μαγκάκι –
    Και στα δεκάξη μου, στο Λύκειο φιγουράρω
    στον αγιασμό με ολοκαίνουργιο παπάκι!

    Βενζίνα είκοσι δραχμές, το Marlboro στην τσέπη
    Όχι άλλο πια περπάτημα ούτε λιωμένες σόλες
    (Εδώ πρέπει να τα ‘παιξε κι Αυτός που όλα τα βλέπει
    σαν είδε πως ορμήξανε πάνω μου -Tι καριόλες!-)

    Αλλάζει το ανάστημα αν ανεβεί σε ρόδα
    Βλέπεις ο γυναικείος πωπός αρέσκεται στη σέλα
    Γίνεται ο νάνος γίγαντας –το λέω όπως το ‘δα-
    Εκεί που με σνομπάρανε τώρα μου λέγαν έλα…

    …………………………………………………………………………..

    Η υπόλοιπη διαδρομή στροφές, σκαμπανεβάσματα
    η ζωή μου ήταν σαν κι αυτή που όλοι έχετε ζήσει
    Συνάντησα στο δρόμο μου και αγγέλους και αποβράσματα
    Και κάπου –μην το πείτε αυτό- κάπνισα και χασίσι

    Ίσως κι αυτά να τα ‘γραφα αν ήταν της παρούσης
    Μα τώρα θέλω απλά να πω πως γίνομαι σαράντα
    Και δεν ξαναγινόμαστε παιδιά (Γιώργος Κοινούσης)
    Τα χρόνια αυτά μας γράψανε στ’ αρχίδια τους για πάντα…

  4. Maria Tz. Says:

    … Μαζί σου!
    Το κείμενο σου είναι εως και συγκινητικό και αυτό είναι μάλλον ανησυχητικό ( για μένα…)! Χρόνια Πολλάάάάάάά!

Σχολιάστε

